251250.jpg

Aikaisemmin kesätopin kohdalla jo totesin, että kaksi näitä piti tehdä ennen kun tälle kovapäiselle kävi selväksi, ettei neuletopit ole minulle sopiva kesävaate, ainakaan näissä ilmasto-oloissa. Itse asiassa tämä on niistä kahdesta ensimmäinnen. Malli on todella onnistunut ja helman pitsineulemallia voisi hyödyntää jossakin tulevassa projektissakin. Ainaoikein neulepinta on turhan vähän käytetty. Se, kun on kaunis ja elävä ja kaiken hyvän lisäksi valmistuu nopsasti.

251253.jpg

Malli löytyi topin tekovuoden 2005 Moda- lehdestä. Muistelen topin valmistuneen ennätysajassa, kun olin isäni seurana maalla ja sattui aika sateiset kelit. Lankakin on suosikkilankaani Novitan Tenneseetä ja suuremmilla suosituspuikoilla 4 mm minä tuon neuloin. Nyt neuloisin sen pyöröillä. Sadesää on muuten loistavaa selättää maaseudun rauhassa, kaukana arjesta neulomalla. Mitä muutakaan sitä voisi tehdä, kun antaa takkatulen loimottaa ja neulekerrosten kerääntyä.

251252.jpg

Nuttuset ovat jalkautuneet maakuntiin ja kokoontumisemme ovat jääneet kovin vähälle. Minulla on jo suorastaan ikävä heitä. Eräs Nuttunen päätti muokata tähän malliin perustuen itselleen kesätopin. Minä kyllä kehuin auliisti tätä mallia, vaikka en kesätoppityttö olekaan.

    Lupaan, että pian pääsen pois täältä arkiston uumenista. UFO:jen selätys on vienyt huomioni ja kohta onkin esiteltävää oikein kahden suuremman kappaleen verran. Kunhan vaan saan päättelyt hoidettua ja kuvaajan paikalle.