649745.jpg

En varmastikaan voi liikaa ylistää Anu Harkin yksinkertaisia ja veikeitä malleja. Suuri Käsityölehtikin on saanut silmissäni aivan uutta potkua Harkin palstan myötä. Kesken oleva Kauhea Kosonen lähti syntymään Harkin innoittamana ja nyt oli pakko päästä toteuttamaan toukokuun lehden sammakkoideaa. Olen jalostanut ideaa eteen päin. Harkin sammakon suu tulee toiselle puolelle silmiä, sammakko on täytetty vanulla, sen selkään on kirjailu pääkallo, silmät on tehty fleecestä sekä napeista ja raajat ovat keskenään eri mittaiset. Minun sammakkoni eivät ole raajarikkoja, silmät olen tehnyt cernit- massasta ja täytin ne herneillä. Herneet antavat sammakoille niille ominaisia ulottuvuuksia ja toisaalta ne painavat enemmän sylissä, tuntuvat siis konkreettisemmin.

649749.jpg

Vanha hernepussi-idea on todella paikallaan. Novitan Malibu- langasta tehtyyn sammakkoon meni herneitä n. 230 g. Ihan käsituntuntumalla minä sammakot täytin sopiviksi. Tärkeintä kai on, ettei herneitä ole liikaa. Toinen seikka mikä täytyy ottaa huomioon on neuletiheys. Neuloksen on oltava napakkaa, ettei  helmet karkaa neuloksen läpi. Toinen sammakoista on tehty Novitan Huopasesta ja Onlinen Champistä. Pääsin siis näppärästi eroon myös jämälangoista. Tähän suurempaan sammakkoon kului herneitä 300 g.

649750.jpg

Sammakot nähdessääm Mielitietty totesi, että joku näistä jää sitten meillekin. Ja nyt on päätetty, että tuo pienempi, mutaisen vihreä ei lähde minnekään. Suurempaa sammakkoa tarjosin kolme vuotiaalle vieraallemme viime viikonloppuna. Ehdotin, että hänestä saattaisi tulla hyvä sammakon hoitaja. Tämä valloittava, nuori mies kuitenkin säikähti sammakkoa ja totesi, että hänellä on jo sammakko. Ehdotin, että tästä voisi tulla kaveri sille sammakkolle, johon pikkumies vastasi painokkaammin, että hänellä on jo sammakko. Minä puolestani olin vain onnellinnen pikkuihmisen terveestä suhtautumisesta tavaroihin.
    Eilen syntymäpäiväiltapalalalle tuli myös pieniä vieraita, alle kahden vanhoja pikkumiehiä. Heidän sydämiinsä nämä sammakot loikkivat iloisesti. Ja sammakot pääsivät tosi testiin kovassakin käsittelyssä. Olen todella tyytyväinen näihin otuksiin, joten sammakoiden sarja jatkuu siis suunnitellusti ainakin neljän lisäsammakon verran.