444577.jpg

Kevään kehittyessä helmi-innostukseni on levinnyt ja laajennut. Olen tutustunut hiukkasen korujen tekemiseen ja hankkinut muutamat työtä helpottavat välineet. Ja useasti olen vieraillut helmikaupoissa  tutustumassa sekä ihastelemassa helmiä.  Helmiä olen hankkinut vain projekti kerrallaan täsmätysti. Olen pyrkinyt välttämään muovisia helmiä ja tähän mennessä nuo kukkahelmet ovat ainoat käyttämäni muovihelmet. Ne saavat muovisuuutensa anteeksi valloittavan muotonsa vuoksi.

444570.jpg

Itsetehdyllä korulla täytyy tietysti olla arvoisensa kääre. Mikä olisikaan sopivampi kuin helmineulepussukka, jossa on samaan teemaan sopiva vetoketjun koriste. Vielä tämän pussukan kohdalla minusta ja vetoketjusta ei tullut kavereita ja seuraavan korun kohdalla aion koittaa vetoketjutonta ja mahdollisimman saumatonta ratkaisua.

445828.jpg444565.jpg

Pussukka on tehty Novitan kotiväki ja Butterfly langasta. Butterfly- lankaa tuli taas ikävä. Mikä lie tekee tuosta langasta niin suuren suosikin? Käytössä oli 6 mm:n eebenpuupuikot ja koko pussukka oli valmis reilussa tunnissa. Pussukkaa olisi varmasti ryhdistänyt vuori, mutta sellaista en tällä kertaa ommellut osalliseksi.

444573.jpg444575.jpg

Olen koruun todella tyytyväinen. Siitä tuli todella nuoremman siskoni oloinen ja Nuori Neiti hämmästeli kuinka koruja voi tehdä itse. Olen ajatellut, että tämä koru kiedotaan kerran kaulan ympäri ja pitkän pään annetaan roikkua vapaana lenkistään. Lopulta korulle on kuitenkin niin monta eri tapaa käyttää, kun on ideoitakin. Juuri tämä monimuotoisuus viehättää.

444582.jpg444581.jpg

Ei tämä korujen tekeminen tähänkään jää. Suloisesti voin purjehtia värimaailmasta toiseen korun saajan mukaan ja neulomalla korut saavat sitten kestokääreen vielä ympärilleen. Tiedän, että virkkaamalla saisi aikaiseksi kaunista ja jämäkkää jälkeä. Ongelmana on vain se, ettei minusta ole virkkaajaksi.

444563.jpg